Dipartimento di Scienze dell’Educazione

Home

Persone - Pubblicazioni

Letizia Caronia

Professoressa ordinaria
Dipartimento di Scienze Dell'Educazione "Giovanni Maria Bertin"
Bologna, Italia

Progetti: 8

Settore Scientifico Disciplinare: M-PED/01 Pedagogia generale e sociale

81Dipendente
2020, Letizia Caronia, Federica Ranzani, Vittoria Colla, ‘I see you have an injury there’: Physician’s communicative practices fostering unaccompanied minors’ interactional agency in the history-taking phase of the medical visit, «JOURNAL OF HEALTH CARE EDUCATION IN PRACTICE», 2020, 2, pp. 45 - 55 [articolo]

2020, Letizia Caronia, Pedagogia della vita quotidiana. Ovvero: come costruiamo i mondi a cui apparteniamo., in: Aver cura dell’esistenza. Studi in onore di Vanna Iori, milano, FrancoAngeli, 2020, pp. 1 - 20 [capitolo di libro]

2020, L. CARONIA, Performatività e referenzialità nell’intervista di ricerca: implicazioni epistemologiche, «PEDAGOGIA OGGI», 2020, XVIII, pp. 55 - 69 [articolo]

2020, L. CARONIA, V. COLLA, F. RANZANI, The agency in language and the professionals’ intercultural competences: A case study on the educators’“pivot move” in medical visits of unaccompanied minors, «CIVITAS EDUCATIONIS», 2020, 9, pp. 1 - 24 [articolo]

2019, L. Caronia; Chiara Dalledonne Vandini, Assessing a (gifted) child in parent-teacher conference: Participants’ resources to pursue (and resist) a no-problem trajectory, «LANGUAGE AND DIALOGUE», 2019, 9, pp. 125 - 148 [articolo]

2019, Caronia Letizia; Saglietti Marzia; Chieregato Arturo, Challenging the interprofessional epistemic boundaries: The practices of informing in nurse-physician interaction, «SOCIAL SCIENCE & MEDICINE», 2019, 246, pp. 1 - 11 [articolo]

2019, Letizia Caronia, Following and Analyzing an Artifact: Culture-through-Things, in: Methodological and Ontological Principles of Observation and Analysis., New York, Routledge, 2019, pp. 112 - 138 (Routledge Studies in Communication, Organization, and Organizing) [capitolo di libro]

2019, Letizia Caronia; André H. Caron, Morality in scientific practice: The relevance and risks of situated scientific knowledge in application-oriented social research, «HUMAN STUDIES», 2019, 42, pp. 451 - 482 [articolo]

2019, L. Caronia, Se l’esistenza precede l’essenza: la naturalizzazione dell’ideologia nelle pratiche di ricerca, in: Crisi della cultura e coscienza pedagogica. Per Antonio Erbetta, Torino, IBIS, 2019, pp. 89 - 101 [capitolo di libro]

2019, L. Caronia; F. Orletti, The agency of language in institutional talk: An introduction, «LANGUAGE AND DIALOGUE», 2019, 9, pp. 1 - 27 [articolo]
1 - 10 Next

I miei contatti

Dove sono

Scopri come usare
Strumenti